Wena wita!

 

Pragnę Was przywitać na blogu poświęconym pisaniu tekstów piosenek!

Z zamiarem założenia tego bloga nosiłam się od dłuższego czasu. Zainspirowali mnie do tego artyści, wokaliści, których spotykałam na swojej drodze prowadząc warsztaty songwritingowe. Niezwykle zdolni, charyzmatyczni, ale z nieznanych mi powodów zblokowani uczestnicy, wyznawali często zasadę, że pisanie piosenek to "talent", który albo się posiada albo nie. To typowa pułapka, pełniąca jednocześnie funkcję pozornie wygodnej wymówki. Nie zrozumcie mnie źle - każda umiejętność wymaga czasu, cierpliwości i pracy.

Postanowiłam zgłębić temat, poszukać antidotum na "brak weny". Z pomocą przyszły mi zagraniczne warsztaty, książki - odkrywałam morze wiedzy, coraz to nowe ćwiczenia i porady. Chciałam się podzielić tą wiedzą z innymi, sprawdzić czy uda mi się pomóc - stworzyłam więc warsztaty songwritingowe. Efekty przerosły moje oczekiwania.

Podczas warsztatów obserwowałam jak każdy z uczestników pokonuje swoje blokady, rozwija się, odkrywa swoją wrażliwość i uczy się postrzegać świat jako kopalnię historii gotowych do opowiedzenia. Wspólnie otwieraliśmy kolejne szuflady inspiracji i pomysłów, niekiedy ocierając się o grupową terapię - rezultaty były piękne, często zaskakujące i zawsze, ale to zawsze różnorodne.

Chciałabym żeby ten blog był przestrzenią uwalniającą Waszą kreatywność, stymulującą Wasz rozwój, budującą pewność siebie ale i zdrowy samokrytycyzm. Będziemy wspólnie zgłębiać temat pisania tekstów piosenek przyglądając się mistrzom tego fachu, poznając inspirujące ćwiczenia i odnajdując siłę w indywidualnych doświadczeniach. Chciałabym żebyście w tym uczestniczyli - dzielili się swoimi uwagami i pomysłami. Czyż nie brakowało takiego miejsca?



Komentarze